FilmDrukowanie 3D

Film pokazuje proces druku 3D.

stockddvideo/Shutterstock.com

Film 1Podstawy edycji grafiki 3D. Tinkercad – formaty zapisu

Film krótko charakteryzuje formaty zapisu dostępne w programie Tinkercad.

Film 2Podstawy edycji grafiki 3D. Budowle z kształtów podstawowych

Film prezentuje krok po kroku konstruowanie latarni morskiej w programie Tinkercad.

Ćwiczenie dodatkowe 1

Wyszukaj w internecie zdjęcie budowli, a następnie przygotuj model w programie Tinkercad.

Wskazówka: możesz skorzystać z samouczków dotyczących wieży Eiffla lub krzywej w wieży w Pizie, które są dostępne w serwisie YouTube.

Ćwiczenie dodatkowe 2

Przygotuj model fotela (wzór poniżej).

Ćwiczenie dodatkowe 3

Przygotuj model biurka ze stacją roboczą, monitorem, klawiaturą i myszą (wzór poniżej).

InfografikaObszary zastosowań grafiki komputerowej 3D

Infografika prezentuje zastosowania grafiki 3D w różnych dziedzinach.

Film 1Podstawy edycji grafiki 3D. Wprowadzenie

Film stanowi wprowadzenie do programu do modelowania 3D online Tinkercad.

Film 2Podstawy edycji grafiki 3D. Modelowanie przez wycinanie

Film prezentuje krok po kroku wycinanie otworów w obiektach w programie Tinkercad.

Film 3Podstawy edycji grafiki 3D. Wyrównywanie obiektów

Film prezentuje krok po kroku wyrównywanie obiektów w programie Tinkercad.

Ćwiczenie dodatkowe 1

Zaprojektuj w Tinkercadzie okulary.

Wskazówki
1. Przygotuj okular.

a) Wybierz w kategorii Wyróżnione w GENERATORACH KSZTAŁTÓW kształt Wyciągnięcie.

b) Ustal rozmiar i kształt okularu.

c) Skopiuj kształt dwukrotnie. Oba skopiowane kształty zmniejsz o wielkość obramowania okularów. Jeden posłuży do wykonania otworu w okularze – zmień go na otwór. Drugi będzie szkłem – wybierz kolor szkła, ustaw przezroczystość.

d) Zrób otwór w okularze.

  • wyrównaj oba kształty w trzech płaszczyznach
  • zgrupuj oba obiekty

e) Wstaw szkło do okularu.

  • wyrównaj oba kształty w trzech płaszczyznach
  • zgrupuj oba obiekty

f) Skopiuj okular i zrób odbicie lustrzane w odpowiednim kierunku.

2. Wstaw mostek między okularami, korzystając z tego samego kształtu. Zaznacz i zgrupuj obiekty.

3. Utwórz zauszniki. Wykorzystaj prostopadłościan i walec.

a) Wytnij otwór w walcu.

b) Wykorzystując prostopadłościan typu otwór, obetnij zbędną część.

c) Zgrupuj oba elementy zauszników i utwórz drugi zausznik przez kopiowanie.

d) Ustaw zauszniki razem z okularem w odpowiednich płaszczyznach i zgrupuj całość.

Pytania quizowePodstawy edycji grafiki trójwymiarowej

Twój wynik to: /3
  • Do czego służy grupowanie?
  • Jak tworzy się modele w programie Tinkercad?
  • Jak można wyciąć otwór w pełnym kształcie?

Ćwiczenie dodatkowe 4

Przygotuj model bloku (wzór poniżej). Zadbaj o regularność okien.

Ćwiczenie dodatkowe 5

Przygotuj model altany parkowej (wzór poniżej).

Pytania quizoweKompozycje z brył

Twój wynik to: /3
  • Jakie są formaty plików 3D?
  • Jaką funkcję w programie Tinkercad można wykorzystać do wielokrotnego powtarzania operacji przesunięcia, obracania i skalowania obiektów?
  • Do czego służy galeria modeli 3D w programie Tinkercad?

Pytania quizoweOd projektu do wydruku 3D

Twój wynik to: /3
  • Z czym się wiąże pocięcie modelu na warstwy podczas procesu druku 3D?
  • Co to jest filament?
  • Co jest cechą charakterystyczną filamentu PLA?

QuizGrafika 3D

Twój wynik to: /9
  • Przeanalizuj poniższą ilustrację.

    Co będzie wynikiem zgrupowania obu obiektów?


    A

    B

    C

    D

     

  • Przeanalizuj poniższe ilustracje. Do czego służy czarny trójkąt w programie Tinkerkad?

  • W programie Tinkercad można skorzystać z następujących operacji przekształcania obiektów:
  • Przeanalizuj poniższą ilustrację.

    Wybór górnej „kulki” wyrównania w pionie spowoduje, że

  • Filament to
  • Popularne rozszerzenia plików grafiki 3D to
  • Wycięcie otworu w modelu 3D w środowisku Tinkercad polega na
  • Grupowanie w programie Tinkerkad
  • Przeanalizuj poniższe ilustracje.

    Pociągnięcie kursorem myszy spowoduje