InfografikaObszary zastosowań grafiki komputerowej 3D

Infografika prezentuje zastosowania grafiki 3D w różnych dziedzinach.

Film 1Podstawy edycji grafiki 3D. Wprowadzenie

Film stanowi wprowadzenie do programu do modelowania 3D online Tinkercad.

Film 2Podstawy edycji grafiki 3D. Modelowanie przez wycinanie

Film prezentuje krok po kroku wycinanie otworów w obiektach w programie Tinkercad.

Film 3Podstawy edycji grafiki 3D. Wyrównywanie obiektów

Film prezentuje krok po kroku wyrównywanie obiektów w programie Tinkercad.

Ćwiczenie dodatkowe 1

Zaprojektuj w Tinkercadzie okulary.

Wskazówki
1. Przygotuj okular.

a) Wybierz w kategorii Wyróżnione w GENERATORACH KSZTAŁTÓW kształt Wyciągnięcie.

b) Ustal rozmiar i kształt okularu.

c) Skopiuj kształt dwukrotnie. Oba skopiowane kształty zmniejsz o wielkość obramowania okularów. Jeden posłuży do wykonania otworu w okularze – zmień go na otwór. Drugi będzie szkłem – wybierz kolor szkła, ustaw przezroczystość.

d) Zrób otwór w okularze.

  • wyrównaj oba kształty w trzech płaszczyznach
  • zgrupuj oba obiekty

e) Wstaw szkło do okularu.

  • wyrównaj oba kształty w trzech płaszczyznach
  • zgrupuj oba obiekty

f) Skopiuj okular i zrób odbicie lustrzane w odpowiednim kierunku.

2. Wstaw mostek między okularami, korzystając z tego samego kształtu. Zaznacz i zgrupuj obiekty.

3. Utwórz zauszniki. Wykorzystaj prostopadłościan i walec.

a) Wytnij otwór w walcu.

b) Wykorzystując prostopadłościan typu otwór, obetnij zbędną część.

c) Zgrupuj oba elementy zauszników i utwórz drugi zausznik przez kopiowanie.

d) Ustaw zauszniki razem z okularem w odpowiednich płaszczyznach i zgrupuj całość.

Pytania quizowePodstawy edycji grafiki trójwymiarowej

Twój wynik to: /3
  • Do czego służy grupowanie?
  • Jak można wyciąć otwór w pełnym kształcie?
  • Jak tworzy się modele w programie Tinkercad?