Ćwiczenie dodatkowe 1
Otwórz portal Gdańsk w liczbach (www.gdansk.pl/gdanskwliczbach) i przeanalizuj udostępnione tam dane. Opisz techniki, które zastosowano do wizualizacji danych.
Otwórz portal Gdańsk w liczbach (www.gdansk.pl/gdanskwliczbach) i przeanalizuj udostępnione tam dane. Opisz techniki, które zastosowano do wizualizacji danych.
Film prezentuje krok po kroku, jak łączyć tabele bazodanowe w arkuszu kalkulacyjnym Microsoft Excel.
Zaprojektuj formularz na stronę, za pomocą którego przeprowadzisz badanie na temat korzystania z bezpłatnych hotspotów w twojej okolicy.
Infografika prezentuje przykłady baz danych, które można spotkać w życiu codziennym.
Film stanowi wprowadzenie do baz danych – prezentuje podstawowe pojęcia związane z bazami danych.
laptop z segregatorami @ koya979/Shutterstock.com, segregatory @ DenisNata/ Shutterstock.com, młodzież @ Volha Hlinskaya/Shutterstock.com, biblioteka cyfrowa @ Jul_g/Shutterstock.com
Przeanalizuj informacje zestawione w portalu Otwarte dane w Gdańsku (www.gdansk.pl/otwarte-dane) i wskaż pięć zbiorów danych, które zainteresowały cię i są dostępne do pobrania.
Otwórz serwis prezentujący otwarte dane miasta Gdańsk (www.gdansk.pl/otwarte-dane). W kategorii Urząd miejski znajdziesz dane dotyczące gdańskiej sieci bezpłatnych hotspotów. W tabeli znajdują się adresy poszczególnych punktów dostępowych. Dane dla poszczególnych miesięcy prezentują wykorzystanie hotspotów w roku 2020 i latach wcześniejszych. Przyjrzyj się tym danym i zaprojektuj bazę danych złożoną z dwóch tabel, którą można przygotować na podstawie tego zbioru. Zaproponuj pięć pytań i opisz strukturę tabel.
Zaimportuj dane do tabeli przygotowanej w ramach ćwiczenia dodatkowego 2 z lekcji 14 i przeprowadź analizę danych dla wybranego okresu, np. grudnia 2020. Znajdź odpowiedź na następujące pytania:
Wykorzystaj dane z ćwiczenia dodatkowego 2 z lekcji 15. Połącz tabele dla dwóch różnych okresów: miesiąca wakacyjnego (np. lipca) i zimowego (np. grudnia).
Na podstawie tabel z ćwiczenia dodatkowego 1 porównaj oba okresy – gdzie i kiedy były największe zmiany.
Wykorzystaj dane z ćwiczenia dodatkowego 2 z lekcji 16 i przygotuj wykres przestawny, na którym będzie przedstawiona liczba użytkowników hotspota w wybranym miesiącu w podziale na zakresy liczbowe.