InfografikaZastosowania arkusza kalkulacyjnego
Infografika przedstawia cztery praktyczne, codzienne zastosowania arkusza kalkulacyjnego.
Infografika przedstawia cztery praktyczne, codzienne zastosowania arkusza kalkulacyjnego.
W tabeli przedstawiono wyniki quizu geograficznego, w którym wzięli udział uczniowie klas pierwszych.
a) Oblicz sumę punktów uzyskanych przez każdego ucznia, a następnie uporządkuj wyniki od najlepszego do najgorszego.
b) Jaką średnią liczbę punktów uzyskali uczniowie?
c) Które zadanie okazało się najtrudniejsze? Ile wynosi średnia punktów z tego zadania?
d) Które zadanie okazało się najłatwiejsze? Ile wynosi średnia punktów z tego zadania?
e) Oblicz, o ile sekund dłużej każdy uczeń rozwiązywał quiz w porównaniu z najszybszym uczniem.
Wskazówka:
f) Przygotuj wykres przedstawiający średnie z poszczególnych zadań.
g) Przeprowadź symulację – dodaj do pytań poniższe wagi i oblicz punktację na nowo.
pytanie | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
waga | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
W tabeli przedstawiono wyniki zawodów na dystansie 10 km, które odbyły się w 2019 roku, oraz śródczasy.
a) Każdemu zawodnikowi przypisz płeć (przyjmij zasadę, że wszystkie imiona żeńskie kończą się na literę a), a następnie wyznacz liczbę kobiet i mężczyzn.
b) Dla każdego zawodnika oblicz średnią prędkość na całym dystansie i na odcinkach: 0–2,5 km (odcinek I), 2,5–5 km (odcinek II), 5–7,5 km (odcinek III) i 7,5–10 km (odcinek IV).
c) Każdemu zawodnikowi przypisz kategorię zależną od wieku.
d) Wyznacz liczbę zawodników w poszczególnych kategoriach wiekowych.
e) Wyznacz liczbę zawodników w poszczególnych kategoriach wiekowych według płci.
Przygotuj wykres w formie infografiki. Skorzystaj z poniższych danych i wskazówek.
1. Przygotuj wykres kolumnowy skumulowany w taki sposób, by wartości układały się w porządku malejącym lub rosnącym. Wykres powinien być odpowiednio sformatowany – bez linii siatki.
2. Przygotuj rysunek. W edytorze grafiki zastosuj tło, w arkuszu skorzystaj z czcionki z symbolami.
3. Nałóż na siebie obie warstwy – niech warstwę spodnią stanowi wykres, a wierzchnią rysunek. Zgrupuj obiekty.