FilmPodstawy edycji grafiki 3D. Wprowadzenie

Film stanowi wprowadzenie do programu do modelowania 3D online Tinkercad.

FilmFilm prezentuje krok po kroku wyrównywanie obiektów w programie Tinkercad. https://vimeo.com/581159515

Film prezentuje krok po kroku wycinanie otworów w obiektach w programie Tinkercad.

FilmPodstawy edycji grafiki 3D. Wyrównywanie obiektów

Film prezentuje krok po kroku wyrównywanie obiektów w programie Tinkercad.

Ćwiczenie dodatkowe 1

Zaprojektuj w Tinkercadzie okulary.

Wskazówki
1. Przygotuj okular.

a) Wybierz w kategorii Wyróżnione w GENERATORACH KSZTAŁTÓW kształt Wyciągnięcie.

b) Ustal rozmiar i kształt okularu.

c) Skopiuj kształt dwukrotnie. Oba skopiowane kształty zmniejsz o wielkość obramowania okularów. Jeden posłuży do wykonania otworu w okularze – zmień go na otwór. Drugi będzie szkłem – wybierz kolor szkła, ustaw przezroczystość.

d) Zrób otwór w okularze.

  • wyrównaj oba kształty w trzech płaszczyznach
  • zgrupuj oba obiekty

e) Wstaw szkło do okularu.

  • wyrównaj oba kształty w trzech płaszczyznach
  • zgrupuj oba obiekty

f) Skopiuj okular i zrób odbicie lustrzane w odpowiednim kierunku.

2. Wstaw mostek między okularami, korzystając z tego samego kształtu. Zaznacz i zgrupuj obiekty.

3. Utwórz zauszniki. Wykorzystaj prostopadłościan i walec.

a) Wytnij otwór w walcu.

b) Wykorzystując prostopadłościan typu otwór, obetnij zbędną część.

c) Zgrupuj oba elementy zauszników i utwórz drugi zausznik przez kopiowanie.

d) Ustaw zauszniki razem z okularem w odpowiednich płaszczyznach i zgrupuj całość.

Ta strona wykorzystuje pliki cookies w celu zapewnienia wygody przy korzystaniu z pełnej funkcjonalności. Więcej informacji